awang hitam !

.. mggu lpas aqu ade bace satuw majalah nie psal awang hitam .. aqu kesyian kat rakyat m'sia nie kene tipuw ngan dorang ! kurang diajar betol la dorang nie .. tadi , dpan mata aqu je nampak AWANG HITAM .. hishh bengang tgk die wat org nie cam org bodow .. aqu harap sesangat aqu n korg sume tak kene ngan penipuan awang hitam !
lame da aqu ta on9.. lame da aqu ta cite.. taon ni lbih best drpd taon lpas .. aqu lebih kecoh .. taon lepas aqu byk senyap aje .. cikgu2 taon nie un best2 .. taon nie aqu amik account .. hish ! macam pndai je nk amik acc nie .. kali nie aqu on9 kat cc .. klaka ckit la sbb aqu ta pndai nk gie cc .. jap lg blik nk wat keje kolah , pnat nye , ckg nie suke bagi keje byk2 .. tuw je kot .. aqu da ta tau nk cite ape .. lain kali je la ...

warga asing ?

korang korang korang ,, korang tak perasan ke sekarang niy negara kita Malaysia dah pun dipenuhi dengan warga asing ... Bangla , Indon , myanmar .. macam macam lagi laa .. lebih lebih lagi kat puchong .. setiap kali cuti umum mesti penuh 'bus-stop' dengan warga asing jea .. niy dari pengalaman saya sendiri .. bila naik bas cuma ada warga asing .. bila ada warga malaysia sendriri naik bas , tak dapat tempat duduk .. bila nak duduk pun belum tentu dapat .. warga asing buad negara kita niy macam negara diorang .. bila singgah kat tesco puchong ,, AMBOIII  kemain lagi kat bas stop , taman permainan .. penuh warga asing .. kadang-2 merimas kan .. bukan nak kutuk , hina atau apa .. cuma kadang-2 rasa macam tak adil .. rakyat malaysia macam diketepikan oleh warga asing .. sedangkan ini negara kita .. kita ada hak .. nak naik bas pun kena tolak .. pegi mana-2 pun rasa macam duduk kat negara luar ... apa yang saya nampak sekarang .. ramai lagi rakyat malaysia yang masih menganggur .. minta kerja pun entah dapat , entah tak .. bukan diorang tak nak bekerja .. tapi kalau tak ade yang nak membantu macam mana diorang nak hidup ? memang diorang tak berpelajaran sebab tu susah nak dapat kerja .. tapi kita fikir jugak .. warga asing yang datang kat sini semua tu pandai-2 ke  
? kerja kilang apa semua dikebas warga asing .. sepatut nya kita dahulu kan rakyat malaysia dulu .. bagi kerja .. siapa lagi nak tolong mereka kalau bukan kita yang boleh bantu ? ada kerja begi la peluang .. kenapa nak ambek warga asing ? memang tak salah .. tapi rakyat malaysia sepatutnya di dahulu kan .. sekarang niy warga asing dah buat negara kita macam negara diorang .. bagi saya malaysia pun dah tergolong dengan negara padat .. yang mana bila warga asing menetap di malaysia dan beranak pinak .. tu jela buat masa ni .. cuma nak luah kan rasa tak puas hati aje .. " RAKYAT DIDAHULUKAN , PENCAPAIAN DIUTAMAKAN " jangan lupa tuh ..... 1 MALAYSIA !!!!

cerite semalam !

nie cite smlm , lpe nk cite
lg un pnt cangat ..
semalam .. aQue g cari keje lagi
dkt2 ngan giant .. 
aQue g tnye kat butik , kedai kek , kedai 
brg2 perhiasan .. sumenye tadapat ..
.....
mse g tnye kat kedai kek ,
org tuw ckp die tanak 
bdk bwh umo..
ape org2 nie , nk wat part time jew
....
kat butik lak , ade yg ckp 
tade kekosongan ..
ade 1 butik ni die nk cari
pekerja ..
aQue nk tulis brg tuw ..
mse die tgh amek 
masyaallah !
sumenye sebaye ngan aQue ..
...
hah! yg nie cite HOT
... aQue kene kejar ngan negro ..
HAHAHA !
mmg cite klaka , tpi lau korg yg kene ..
msti korg un rase ape yg aQue rase ..
msti la tkot an ?
die nk no fon aQue , die tau name aQue
die ikot jew aQue ..
mse tuw , aQue da nk nangis ..
heee !
.....
da pusing2 kt kedai2 tuw ,
aQue msok giant amek angin ,
da panas cgt ..
jalan jalan jalan
ade nk promot brg die
die pggl aQue ..
aQue un dtg la ,
mule2 die sapu2 kt tgn aQue , pastu 
die sapu2 lak kt muke aQue
da abes tuw .. 
die suroh aQue beli lak ..
eeee !
da la tade duet ..
sakai btol la..
.....
aQue rase semlm mmg ari malang aQue !
lps nie aQue da tanak senyum2 ngan negro
or
tanak dtg kt org yg pggl2 aQue sbb nk promot brg die !




makan , minum angin

ari nie , kuar g ioi ngan reza , adlin , n
beberape lgi mem , 
g ngok wyg cite klip 3GP
ta brape best la cite die ..

lpas kitrg ngok wyg ..
kitorg mkn .. ermm SEDAPNYE
mkn3 pastuw kitorg ..
pusing2 jp pastuw balik
tuw jew kitrg buat ..
boringkan , tpi lau dok citu
lme2 un boring gak..
igt balik dari ioi nk g cari keje ..
ujan la pulak .. so , ditundekan ..

selamat malam !

PANAS & PENAT





ari nie aQue gi cari keje .. yela , 
kan aQue da cuti .. 
sume org un tau cari keje bkn nye sng ..
kol 12 aQue kuar umh mule2
aQue gi kedai baju
then , gi kedai sane n sini
tpi sume tk dpt
sume ckp "da pnuh la dik " 
ayooo ! da la panas ,
pastuw penat lak tuw 
pusing sane , pusing sini ..
Esk , aQue nk kuar agi .. So ,
smbil2 berjln2 aQue tnye la skali ..
hrp2 dpt la keje ..
boring la , cuti skola dok umah jew




My Girl Theme Love is Hard

ari nie last skola ! yey !


ari nie aQue last skola , da mlz nk ge skola 
lgi un da tade ape kt skola 
exam da abes ..
ari nie aQue ge skola un sbb nk anta 
bku teks ..
Esk .. aQue nk cari keje , nk abes kan
mase bercuti aQue dgn cari duet.. 
dpt la aQue shopping .
.....
tdi , err berat snggh BUKU TEKS
byk bebenor , tpi ta pkai un
pastu nk anta tuw 
kene tggu giliran , 
tuw yg nyampah tuw , lme aQue kne tggu
dahtuw ..
REHAT
lps rehat , msok dewan ..
kitorg kene daftar tok form 4 ..
lme aQue dok dlm dewan..
sakit buntut aQue ..

dah , tuw je ari nie ..
crite2 yg ta best .. :)

yey ! merdeka !

akhirnye tamat la exam PMR yg slalu aQue tkot2 kan tuw , skrang nie enjoy2 dlu sblom exam SPM lak nk kene tempuhi , Semlm adelah last exam , cam ta caye jew sbb mse berlalu terlalu pntas , rase cam baru jew msok form 3 tetiba da nk msok form 4 , skang nie tggl nk tggu result ..