warga asing ?

korang korang korang ,, korang tak perasan ke sekarang niy negara kita Malaysia dah pun dipenuhi dengan warga asing ... Bangla , Indon , myanmar .. macam macam lagi laa .. lebih lebih lagi kat puchong .. setiap kali cuti umum mesti penuh 'bus-stop' dengan warga asing jea .. niy dari pengalaman saya sendiri .. bila naik bas cuma ada warga asing .. bila ada warga malaysia sendriri naik bas , tak dapat tempat duduk .. bila nak duduk pun belum tentu dapat .. warga asing buad negara kita niy macam negara diorang .. bila singgah kat tesco puchong ,, AMBOIII  kemain lagi kat bas stop , taman permainan .. penuh warga asing .. kadang-2 merimas kan .. bukan nak kutuk , hina atau apa .. cuma kadang-2 rasa macam tak adil .. rakyat malaysia macam diketepikan oleh warga asing .. sedangkan ini negara kita .. kita ada hak .. nak naik bas pun kena tolak .. pegi mana-2 pun rasa macam duduk kat negara luar ... apa yang saya nampak sekarang .. ramai lagi rakyat malaysia yang masih menganggur .. minta kerja pun entah dapat , entah tak .. bukan diorang tak nak bekerja .. tapi kalau tak ade yang nak membantu macam mana diorang nak hidup ? memang diorang tak berpelajaran sebab tu susah nak dapat kerja .. tapi kita fikir jugak .. warga asing yang datang kat sini semua tu pandai-2 ke  
? kerja kilang apa semua dikebas warga asing .. sepatut nya kita dahulu kan rakyat malaysia dulu .. bagi kerja .. siapa lagi nak tolong mereka kalau bukan kita yang boleh bantu ? ada kerja begi la peluang .. kenapa nak ambek warga asing ? memang tak salah .. tapi rakyat malaysia sepatutnya di dahulu kan .. sekarang niy warga asing dah buat negara kita macam negara diorang .. bagi saya malaysia pun dah tergolong dengan negara padat .. yang mana bila warga asing menetap di malaysia dan beranak pinak .. tu jela buat masa ni .. cuma nak luah kan rasa tak puas hati aje .. " RAKYAT DIDAHULUKAN , PENCAPAIAN DIUTAMAKAN " jangan lupa tuh ..... 1 MALAYSIA !!!!